Institut for Matematik og Datalogi 4. maj 1999 Odense Universitet LF

DM11 — F99 — Ugeseddel 13

Forelæsningen d. 27/4

Vi nåede til og med beviset for tilfældet a = 1 i Sætning 5.3.1.

Forelæsningen d. 4/5

3. udgave: Vi afslutter afsnit 5.3. Derefter gennemgår vi appendiks 3 og afsnit 6.1. I appendiks 3 gennemgår vi kun indledningen, eks. 1–5, Sætning 1 og eks. 9–10.

4. udgave: Vi afslutter afsnit 5.3. Derefter gennemgår vi afsnit 5.4 og 6.1. I afsnit 5.4 gennemgår vi kun indledningen, eks. 2–6, Sætning 1 og eks. 16–17.

Forelæsningen d. 11/5

Vi gennemgår afsnit 6.2, 6.3 og afsnittet om 0-1-maticer i afsnit 2.6. Derefter begynder vi på afsnit 6.4.

Opgaver til uge 19

Afleveringsopgave: Januar 98 opg. 1.

3. udgave:

Afsnit 5.3: 14, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 24 Appendix 3: 9, 12 Afsnit 6.1: 25^{(∗)}, 27, 28, 33

(∗): Bemærk, at “irreflexive” og “asymmetric” defineres tidligere på siden.

4. udgave: Afsnit 5.3: 14, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 24 Afsnit 5.4: 33 Find en lukket form af frembringerfunktionen G(x) for rækken {a_{k}}, k = 1, 2, 3, … — d.v.s opskriv G(x) uden brug af sumtegn — hvor

a) a_{k} = 3

b) a_{k} = 5^{k}

c) a_{k} = k + 1 Afsnit 6.1: 25^{(∗)}, 27, 28, 33 (∗): Bemærk, at “irreflexive” og “asymmetric” defineres på siden før.